happily ever after??

asalammualaikum.....................

erm minggu ni aku bukan main sibuk lagi setelah 2 minggu tak berbuat apa2 minggu ni jadual aku pack dengan test jpj,kenduri dirumah saudara kat perak selama 3 hari n plus khamis ni keluar result untuk matrix,cuak kot,aku takde lah harap sangat boleh dapat lebih2 lagi dengan result yang tak seberapa tuh,susah nak dijangka kan? so kalau dapat syukur sangat lah pada Allah,and plus aku tengah takut ni pasal apa erm pasal jpj test,ish entah lulus entah tidak takut giler kot,kalau tak lulus masak aku,dah lah dah invers 250 ringgit,ish banyak kot..............

minggu ni jugak dunia tengah kecoh pasal apa?erm mestilah pasal royal wedding antara putera England Prince William and his lovely bride to be KateMiddleton.dah kecoh kat tv,asyik2 iklan dia je yang keluar,tahniah lah buat dorang,

tapi ssat2 macam ni lah kite ingat balik pasal mak William,princesss Diana,semalam sempat lah aku tengok majlis perkahwinan dia yang ditayang kan dekat TLC,fuhhh memang meriah giler lah,orang yang datang pun rmai, rakyat dia aku cakap ish sporting giler sampai sanggup berkampung kat depan istana semata2 nak tengok diana dan charles berkahwin,dan macam pesta besar lah,memang meriah giler,masa tu tahun 1981 so video agak kabur and diana memang lawa siut.............

tapi walupun kawain bagai nak rak tapi sayang perkahwinana dorang tu tak bahagia pun dari sumber 2 yang aku dengar cakap yang charles ni memang dah suke dengn orang lain semenjak sebelum dia kawin lagi,tapi disebabkn pompuan tu kiranya bukan dari golongan bangsawan macam diana so mak charles,Queen of England tak approve so terpaksa lah dia kawin dengan diana tapi beberapa tahun lepas tu charles telah berhubungan balik dengan pompuan tuh,yang menyebabkan diana marah dan mintak cerai,akhirnya pada 1997 dia meninggal dunia akibat acident di dalam terowong di Paris,aku dengar dia kena kejar dengan paparazi sebab tuh accident.

anyway aku cuma rasa agak kesian lah dengan diana ni,sebab dia kena kawain dengan orang yang tak cinta kan dia sepenuh hati,agak sayang sebab dia orang yang baik,and dermawan,tragik giler hidup dia,yelah sepatutnyer hidup dia happy kawin dengan anak raja ni lain pulak jadi,kalau macam tu baik dia kawin dengan orang biasa je,yang penting orang tu love her truly,and who say money can buy u happiness,walaupun kawin dengan orang kaya dia tak bahagia pun,yang charles ni pun sepatutnya kalau dia betul2 cintakan bekas kekasih dia bukan kah dia sepatutnya pertahan kan cinta dia.?? tak faham betul lah kan? nampak sangat charles macam tk gembira di hari perkahwiana nya...............

conclusi nya lepas kejadian tu satu dunia rasa yang ectually there is no happily ever after?kalau ada pun susah nak cari,ye lah sekarang ni pun susah nak cari perkahwinana yang bertahan lama,susah nak cari relationship yang betul2 kukuh kan?so before we do something or want to bond with someone fikir lah baik2 dulu,adakah dia orang yang sesuai,bak kata orang putih,soulmate kite


minggu ni pulak anak diana pula yang bakal berkahwin,harap2 kejadian diana tu tak lah berulang lagi,tapi mungkin tak sebab william memang bercinta dengan kate ni...anyway  i wish them happiness..............(happily ever after)




No comments: