Korean drama SECRET GARDEN

Assalamualaikum................


aku ni bukan lah peminat tegar korean tapi kalau ada lagu yang menarik or cerita menarik aku memang layan habis...aku minat big bang, beast and girl generations.. tapi kalau ada group lain yang bawak lagu sedap2 aku layan je.. senang kata kau ni tak memilih........cerita korea yang aku layan tengok lah camne aku tak suka sangat cerita air mata ni so aku banyak layan cerita yang memang popular like full house, princess hour, coffee prince and oh ye boys over flower.. banyak lagi sebenar nya tapi baru2 ni cerita yang jadi fenomena yang aku rasa memang best lah dari cerita2 yang korea pernah ada sebelum ni SECRET GARDEN...... siapa yang dah tengok angakt tangan and kalau aku kata ni lah cerita yang paling2 best dari korea sekarang ni maksud aku abad ni korang setuju tak??


Sebab bagi aku cerita nya memang berlainan simple and sweet tak meleret sangat just simple tu yang membuat kan aku dah tengok 2 kali and rasany macam nak tengok lagi haha begitu lah penangan cerita ni...


Bagi sape yang belum tengok jangan nak kutuk2 ya sebab kalau korang dah tengok grenty korang akan setuju dengan entry aku ni... bukan senang nk cari cerita yang mempunyai plot yang menarik, pelakon yang i mean memang pandai berlakon(hyun bin and ha ji won) kalau korang memang peminat korean korang mesti kenal hyun bin ok dia masih 23 tahun masa dia bawak watak hyun ji- heon dalam cerita yang agak sweet and popular MY LOVELY SAMSOON dia lah hero dalam cerita tu, the reason why aku cakap yang hyun bin ni memang good actor sebab aku rasa masa aku tengok balik drama MY LOVELY SAMSOON ni aku rasa macam aku tengok orang lain dari orang yang bawak watak kim joo woon dalam SECRET GARDEN mungkin masa tu dia masih freshy lagi tapi entah lah aku rasa dia memang just in into that character... such a wonderful actor, and satu lagi kalau korang tengok cerita korean korang mesti akan like ost dorang kan and dalam secret garden aku rasa semua ost dia memang best, back ground music pun memang best sampai aku pun akan nyanyi sama haha tambahan pulak hyun bin sendiri ada nyanyi kan satu lagu ost bertajuk THAT MAN dalam cerita ni..kalau korang nak dengar ni link nya...and satu lagi ending dia memang menarik plus scene2 yang menarik..tempat dorang shoot drama ni pun memang lawa habis...


pada sapa yang dah tau cerita ni pasal apa mesti tertarik nak tengok tapi pada yang tak tau ni sedikit info berkenaan cerita ni ...nak dikatakan cerita ni memang kelakar bila tengok si hero cuba pikat si heroin walaupun si heroin dah annoyed gila kat si hero, and kelakar bila dorang betukar badan serious kelakar bila tengok hyun bin berlakon sebagai perempuan, geli pun ada..dia memang cute dalam cerita ni


cerita ni ada 20 episod semuanya tak termasuk special episode....kenapa aku kata cerita ni popular sebab dah jadi ikutan orang korean untuk buat parody pasal cerita ni (lakon semula) antara artis yang buat ialah big bang..memang kelakar tengok g dragon bawak watak gil ra im...dorang jugak akan buat satu scene yang memang popular dalam cerita SECRET GARDEN  ni iaitu sit up scene memang the best scene dalam cerita ni kalau nak tau apa sit up scene ni go search in youtube.....


pape pun aku rasa cerita ni memang best and fun.. drama terbaik korean setakat ni.... bila lah dia nak tayang kat Malaysia .... tapi mesti tak lama lagi kot...so kita tunggu je lah..have fun watching it


                            

No comments: